Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Lieve iedereen!

We begonnen met onze drie weken down under in waarschijnlijk de meest interessantste stad, sowieso van dit land. Sydney.
Ook om eens iets nieuws uit te proberen en omdat we al een aantal behoorlijk positieve dingen hadden gehoord, zijn we op zoek gegaan naar een couch surf adres. Couchsurfen betekend slapen bij iemand op de bank. Een bewoner van de stad die het leuk vindt om zijn of haar huis open te stellen voor een paar toeristen. Op deze manier maak je dus contact met de ‘echte’ bewoners. Wij vonden een plekje bij Steve. Een over enthousiaste sydneysider met een prachtig huis aan de andere kant van het water. Hij kwam ons ophalen van de trein en nam ons ‘s morgens mee zwemmen in de zee bij zijn zwemclub. We hebben twee nachten bij hem gelogeerd en zijn toen naar de Blue Mountains gegaan.
De Blue Mountains is een prachtig natuurgebied waar je mooie wandelingen zou kunnen maken. Dit kon voor ons helaas niet doorgaan in verband met de hitte. Een dag voor we aankwamen in Australie hadden zij net de heetste dag in 20 jaar gehad. Veel bosbranden en gevaar hierop dus een afgesloten national park. Wel een aantal uitzichtpunten kunnen bezoeken, dat was leuk en echte hoeden gekocht waar we wel heel blij mee zijn.
Terug naar Sydney gegaan nu een paar dagen in een hostel. Couch surfen is leuk maar ook vreselijk vermoeiend aangezien je natuurlijk te gast bent. Wel weer met Steve en zijn nieuwe couchsurf vrienden naar een openluchtconcert geweest in een van de parken van Sydney, dat was echt geweldig, iedereen op een kleedje met picknick spullen, wat een heerlijke sfeer.
Wat natuurlijk ook een must is als je in Sydney bent is het Opera House bezoeken. Dit hebben we gedaan en we konden met erg veel korting kaartjes voor de dansshow Blaze krijgen. Dit was in de grote zaal en wat was dat gaaf! Het gebouw is van binnen net zo indrukwekkend als van buiten. En wat wij niet verwacht hadden eigenlijk al behoorlijk oud. Na de show nog even aan het water nagenieten met een glas bubbels in de hand.
Na zes dagen Sydney het vliegtuig gepakt richting het noorden, Cairns. Hier hebben we een drie daagse trip gemaakt het great barrier rif op. Wel tien duiken gemaakt! Veel prachtig koraal gezien, mooie vissen, super lieve schildpadden en ook nog veel haaien! Echt geweldig!

In Cairns liepen we in de supermarkt de broer van Martin, René, tegen het lijf! Hij is op het moment ook aan het reizen en we wisten dat we tegelijkertijd in Australië zouden zijn. Alleen dachten wij dat hij aan de andere kant van het land zat. Niet dus…. Echt heel raar en bijzonder dat je elkaar dan in de supermarkt tegen komt.
Wij hadden voor de volgende dag weer een campertje gehuurd en René is gewoon voor een paar dagen gezellig bij ons ingestapt.
Dus we gingen op weg met het campertje naar Brisbane. Hier zou ons vliegtuig vandaan vertrekken naar Kuala Lumpur.
We kwamen er al snel achter dat kamperen in Australie wel iets heel anders is dan kamperen in Nieuw Zeeland. Er leven heel veel dieren in Australie….. Hele leuke waar ook waarschuwingsborden voor staan en dat je ze dan ook binnen vijf minuten te zien krijgt. (Emu’s en kangaroo’s) Maar ook enorm veel irritante dieren (kalkoenen, die het eten van je bord jatten, en muggen, mieren, spinnen enzo)
Toen begon het met regenen en dat hield niet meer op…… Het bleek cycloon Oswald te zijn. Er kwam zo veel regen naar beneden dat er wegen werden afgesloten. Wij dachten voor de cycloon uit te rijden op weg naar mooier weer en dichter bij onze eind bestemming. Maar dat lukte niet, de cycloon kwam over ons heen en wij zaten vast in een klein stadje. We konden geen kant meer op, de weg terug was afgesloten en de weg naar Brisbane ook. Na vijf dagen een beetje heen en weer rijden op zoek naar meer informatie, hebben we een vliegticket geboekt naar Brisbane zodat we iig ons vliegtuig niet zouden missen. René heeft de auto weer terug gebracht naar het startpunt, hij blijft nog wat langer.
We hebben gezien in Australië wat we wilden en dat was erg mooi. Gelukkig hebben we ons vliegtuig nog gehaald en zijn we nu dus van Maleisië aan het genieten.

Mijn vader zit op het moment in Vietnam, hij is met Will, een vriend van hem aan het rondrijden op kleine motortjes. Ze gebruiken mijn blog, geloof ik, om te vertellen hoe het hen vergaat. Dus wil je meer van ze weten lees dan nog even het commentaar op mijn vorige verhaal.

Hele dikke kus Ilse

• 04 Februari 2013 - 13:15

Ilse Leonoor Van Paasschen:

Hier een stukje via de monoclub van mijn papa;

Hallo ilse, via het mailaccount van de ledenadministratie van de monoclub kreeg ik een berichtje toegestuurd van je vader en wil met het verzoek dit aan jou door te sturen. bij deze:

Klein bericht van ons uit indo china, zijn alweer bijna 3 weken op pad
    Wil heeft een 50 cc honda cub en ik een 100 cc honda dream.
    de verdeling ís goed zo. Wil haalt alles uit dat arme motortje, ik tour
    er rustig achteraan en maak fotoos . we doen de ho chi min route
    door de bergen, ongeveer 1000 km langs de grens met Cambodja en
    Laos van zuid naar noord. Tot nu weinig problemen, ongelooflijk
    tientallen km bergroute zonder verkeer , hellingen 10 procent ís
    normaal, soms door de wolken , een lekke band en een set
    versleten tandwielen nu een rustdag
    temperaturen rond 20 graden
    Zijn 20 februari terug
    groeten uit vietnam

• 04 Februari 2013 - 13:27

Celien:

heel erg leuk om te lezen dat jullie het in Australie ook weer zo naar de zin gehad hebben,
    vooral het kontakt met de lokale bevolking zal heel erg leuk zijn, tja, jammer van dat regenbuitje....,
    veel plezier in Maleisie, enne .... voorzichtig met hete hapjes daar (fotos gezien)

• 04 Februari 2013 - 13:34

Celien:

nu ook deze foto's gezien: prachtig, nou ja, die hoedjes dan, die auto in het water is minder leuk

• 04 Februari 2013 - 13:50

Lesja:

Lieverd!! fijn om weer wat van je te lezen!! klinkt goed! ga nog maar even flink chillen daar! LIEFS

• 04 Februari 2013 - 16:06

Petra Van P.:

Wat een goed verslag, ijzingwekkende dingen hebben jullie weer meegemaakt! Na al dat natuurgeweld zal je het nederlandse klimaat wel weer weten te waarderen! en ontzettend leuke fotos!
    Liefs Petra.

• 04 Februari 2013 - 21:30

Astrid :

Hoi Ilse, Heerlijk om weer een verslag van jullie te krijgen. Jullie maken wel heel bijzondere dingen mee, maar dat komt natuurlijk ook omdat jullie alles willen ontdekken wat het leven en het reizen te bieden heeft. Hartstikke goed, hoor. Ook leuk om er foto's bij te zien, hoewel jullie heet plastisch kunnen vertellen in je verslag!
    Wat ik ook heel fijn vond is iets van Rob te horen op deze manier. Wat goed dat ze de Ho chi min route doen, dat is natuurlijk veel mooier en rustiger dan de gewone weg van Saigon naar Hanoi.
    Nou Ilse, ik wens jou en Martin nog een hele goeie reis de laatste weken en misschien komen jullie eens langs als je terug bent.
    Groetjes, Astrid

• 05 Februari 2013 - 15:50

Floor:

Lieve Ilse, wat een heerlijk verslag weer. Vanuit hier is het bijna niet voor te stellen wat jullie daar allemaal mee makan.
    Hier is de sneeuw inmiddels weer weg (gelukkig) en ben ik erg toe aan het voorjaar.
    Nog heel veel plezier deze laatste weken, jullie kennende halen jullie er vast weer alles uit.
    Grappig om ook het reis verslag van je vader te lezen. Zo vader, zo dochter!

Dikke knuffel, Floor

• 08 Februari 2013 - 11:14

Robh:

w­ill en ik nu in nooæviietnam eindelijk ªn internet cµe gevonden , hebben nog 7 dagen g©n nog nÈ de grens van china en dan lanzaam nÈ hanoi hebben al 3000 km gÓden

groet

• 08 Februari 2013 - 12:59

Robh:

8 februari 2013 11:14 | Door: robh
    w­ill en ik nu in noord viietnam eindelijk een internet cafe gevonden , hebben nog 7 dagen we gaan nog naar de grens van china en dan lanzaam naar hanoi, hebben al 3000 km gereden alleen een versleten ketting en een paar lekkebanden verder alles redelijk het weer hier in het noorden is ongeveer
    graden en lage bewolking waren gisteren 2 dagen in ha long bay en zijn met een roeibootje de zee opgeweest.
    groetjes xx je vader

ook weer een leukreis verslag van jullie zie jullie gouw in a'dam en ook een goede terug reis

paapaa

• 19 Februari 2013 - 12:45

Freda Dröes:

Dag Ilse en Martin,

Had het al van Astrid gehoord maar heb het nu toch ook zelf gelezen. Jullie belevenissen en het bericht over Rob. Liefs Freda