Aan alle leuke dingen komt een eind.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Aan alle leuke dingen komt een eind.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Aan alle leuke dingen komt een eind....

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve iedereen,

Het einde is nu echt vreselijk dichtbij… Lambert is hier inmiddels al dus ik heb al vrienden gemaakt met de crew waarmee ik terug vlieg. Maar ik wil nog helemaal niet! Het is echt moeilijk om afscheid te nemen. Natuurlijk wil ik iedereen in Nederland weer heel graag zien en ben ik ook wel benieuwd hoe Amsterdam er na 6 maanden weer uitziet maar om het leventje hier gedag te zeggen dat is echt moeilijk. Vandaag moet ik nog een beetje mijn laatste dingen hier regelen dus heb het ook nog druk.

Vorige week woensdag afscheid genomen van mijn kinderen. Dat was echt heftig, ik was zo’n beetje de hele dag aan het huilen. En toen mijn kinderen ook nog mee gingen doen trok ik het helemaal niet meer. De dag was eigenlijk vreselijk, de directie had er juffen en meesters dag van gemaakt dus het was een groot ‘feest’. Het eerste uur mocht ik zelf indelen dus dat was erg leuk we hebben alle spelletjes gedaan die we hier gespeelt hebben de afgelopen tijd. Daarna moest de hele school (baby’s, dreumesen, peuters, kleuters en de basisschool) in de grote ruimte gaan zitten en elke klas ging een liedje zingen. Het was natuurlijk veel te druk en alle kinderen werden gek. Om 12 uur mochten we eindelijk terug naar de klas en heb ik alle kinderen een klassenfoto en een armbandje gegeven en gedag gezegd. Een mooi boek met tekeningen gekregen.

Zaterdag weer op dolfijnenjacht geweest. En dit keer hebben we ze gezien!!! Echt super allemaal dolfijnen rond onze boot dat zag er zo mooi uit. Ik heb er ook tussen gezwommen maar dat duurde niet zo heel lang want toen gingen ze weer weg. In ieder geval weer een heerlijke dag op dat bootje gehad.
’s Avonds de laatste zaterdagavond stappen van Rick en mij. Natuurlijk flink gefeest.
Zondag vertrok Rick, wel moeilijk om hem uit te zwaaien maar die zie ik toch ook wel weer in Nederland.

Gister en eergister met Maud naar de Brownsberg geweest. De Brownsberg is zo’n beetje het meest bekende en bezochte natuurgebied in Suriname. Maar ik was er nog niet geweest en dat is wel een beetje vreemd dus zijn we via Maud haar werk mee geweest met een tripje daar naar toe. En het is echt een mooi gebied, een berg van 400 meter aan het stuwmeer. Veel verschillende diersoorten gezien, drie soorten apen, een gifslang, een tarentula (weet niet goed hoe je het schrijft maar in ieder geval een gevaarlijke spin) mooie kikkers, bergkonijn (echt heel erg lelijk) en een kaaiman! (was niet zo groot maar toch)
Het was en mooi trip twee flinke wandelingen gemaakt een naar de Leoval, een hoge waterval, en naar de Witti kreek, echt een prachtig helder meertje in het midden van het oerwoud.

Goed nu ga ik mijn koffers pakken en er echt een einde aan breien.
Dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn site, dat was altijd heel erg leuk om te lezen.
Tot heel snel!!

Dikke kus

  • 23 Februari 2007 - 14:45

    Ilja:

    heeeeeeeeeeeeeeeeeey ilse!
    jij mag dan niet zo blij zijn op dit momentje in surinam, maar ik weet zeker dat je het in nederland ook weer waanzinnig leuk zult krijgen; het is bijna toernooientijd!!!!

    tot gauw tjikkie, kus, ilja

  • 23 Februari 2007 - 14:02

    Eline:

    Heej lieverd,

    Een hele goeie reis terug! Hopelijk zonder vertraging en ik spreek je snel wanneer je weer in nederland bent ok? Groetjes aan iedereen daar!

    Dikke kus Liefs eline

  • 23 Februari 2007 - 14:02

    Lesja:

    He lief, Dat is een mooi laatste stukje tekst.... en dan ook hier de laatste reactie. Ik heb met heel veel plezier je stukjes gelezen en je foto's bekeken! Maar kijk er ook erg naar uit om je verhalen te horen en je weer live te zien :) Sterkte met afscheid nemen en een goede reis. Denk aan je. liefs Lesja

  • 23 Februari 2007 - 15:39

    Nienke:

    Lieve Ilse

    Erg leuk je laatste verhaaltje te lezen... Ik ben blij dat je terug komt!!! Ook leuk dat je lekker bij Lambert in het vliegtuig zit! Veel plezier van je laatste dagen,uren, en minuten!!! Tot snel liefs Nienke

  • 24 Februari 2007 - 19:25

    Merel:

    Lieve lieve Ilse, je leest dit natuurlijk niet meer - maar wilde even zeggen dat ik heb genoten van je verhalen. Tot gauw, in het echt, liefs van Merel.

  • 24 Februari 2007 - 21:03

    Elise:

    Hey meissie,

    Op dit moment zit het er voor jou ook echt op en ben je je waarschijnlijk aan het vervelen op schiphol! Hoop dat alles goed gegaan is en dat je een hele goede vlucht hebt!

    En ook al is het vertek uit Suriname moeilijk, de aankomst in Nederland is zeker geweldig en het absoluut waard! meid, geniet ervan en dan spreek ik je heel snel weer!

    Dikke kus

  • 24 Februari 2007 - 21:05

    Elise:

    oei, foutje ;-) vervelen op zanderij bedoel ik!

  • 25 Februari 2007 - 18:45

    Joost Jumbo:

    hoi iise was weer leuk om het laast te verhaal te lezen vond weer mooi
    eengoede rijs en we bellen
    gouw gr joostb jumbo

  • 26 Februari 2007 - 14:53

    Aedan's Ma:

    heee juf.ilse,al helemaal jedraai alweer gevonden daaro??Je wordt wel gemist in Sweetie sranang en zeker ook in Stars.Dikke kus van Aedan en het beste....groetjes van gillian

  • 10 April 2008 - 17:57

    Achmed G:

    heej,,lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve Ilse.
    leuke site.. jammer van de foto's
    en nog eff over die 4e foto. ik vind het niet echt politiek correct dat je zoiets doet. daarom verzoek ik jouw deze te verwijderen of anders....

    Ps.Ik Weet waar je woont(en neem zwembroek mee voorgeval dat)

    Liefs.; je trouwe Achmed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

....

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2007

Aan alle leuke dingen komt een eind....

12 Februari 2007

quiquiba laten zetten!

30 Januari 2007

Fawaka?!

25 Januari 2007

Deel 3 Tijd met mijn papa

23 Januari 2007

Deel 2 Tijd met mijn Papa
Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 29430

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: