Fawaka?! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Fawaka?! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Fawaka?!

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve iedereen!

Mijn papa is er weer vandoor en zoals jullie hebben kunnen lezen hebben we hier samen een super leuke tijd gehad. Echt het was heel fijn om hem weer eens een paar dagen om me heen te hebben. En nu gaat mijn ‘gewone’ leventje weer fijn verder en dat is ook prima.

Tegenwoordig ben ik in het gelukkige bezit ;-) van een lio stagiaire! Echt heel erg leuk en natuurlijk ook een tikkeltje vreemd. Want ik heb ik er natuurlijk nu nog maar mijn eerste paar maanden als juf er op zitten en moet nu al iemand anders gaan begeleiden. Maar Debbie is echt ongelooflijk leuk en we hebben besloten dat we gewoon samen de klas draaien. Het is ook fijn dat zij er nu is want zij is nu bij mij dus ongeveer 1,5 maand en met de nieuwe juf ook 1,5 maand. Ze kan dus mooi alle regeltjes en gewoontes van de klas doorgeven. Een andere mooie bijkomstigheid is dat we nu al het werk samen doen en nu dus tijd over houden om extra werk te doen en op een normaal tijdstip te vertrekken. Tot voorkort kon ik echt niet voor half vier naar huis en inmiddels lig ik als ik wil om half drie al in mijn hangmat :-)

Afgelopen zaterdag ben ik weer met de kinderen van het kindertehuis wezen zwemmen. Dit probeer ik een keer in de twee weken te doen. Het is wel lastig hoor want ik ben er natuurlijk niet zo vaak en de kinderen vinden het daardoor een beetje lastig om met mij om te gaan geloof ik. Het is in ieder geval totaal niet bevredigend om te doen. De kinderen zijn alleen maar aan het zeuren om van alles. En als je dan iets geeft, ik had een paar doosje stoepkrijt meegenomen, is het niet goed genoeg, de kleuren niet mooi, te weinig enzovoort. Dit is wel een beetje lastig want eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om er heen te gaan als het op zo’n manier moet.

We hebben een nieuwe huisgenoot en ze heet Maud. Volgens mij een erg leuke meid en in het bezit van een laptop! Dus ben nu thuis op het balkon in mijn hangmat al dit verhaaltje aan het typen. Elise en Shelley vertrekken vrijdag, Eline over twee weken en Rick ook al bijna dus van de ‘oude’ groep ben ik de laatste die weggaat. Maar met die nieuwe meiden bij mij op school (Debbie en Aafke) en mijn huisgenoot en nog een paar anderen ga ik denk ik nog wel een leuke laatste maand tegemoet.
Ik begin er nu wel een klein beetje naar uit te kijken om weer terug te komen. Alles wat je hier kan beleven heb ik al een aantal keer mee gemaakt en ik merk dat ik het voor mezelf al een beetje begin af te sluiten.

Tot later en veel kussen van mij

  • 30 Januari 2007 - 21:35

    Joost:

    hoi lise heb je brief weer ge lezen ik be grijp dat je aan het af telen ben om weer terug tekomen in nederland hatje vader ook nog ge sprooken hij hat het naar zijn zin ge hat ik heb de fotos almaal gezien was leuk nilse we spreek elkaar nog gr joost jumbo doei doei

  • 01 Februari 2007 - 10:49

    Lambert:

    Hé Ils, was weer gezellig paar daagjes bij je. Leuk je aan het werk te hebben gezien. En met je vader was het ook erg leuk. Wel raar dat langzaamaan iedereen waar je intensief mee bent omgegaan, vertrekken. Maar zo te horen zijn er nog genoeg leuke mensen om nog een leuke laatste maand te hebben. M'n lege koffer staat al klaar, hoor!
    Groetjes x

  • 03 Februari 2007 - 22:48

    Lot:

    heeeeeeee Ils!!!

    Leuk nog steeds om al je verhalen te lezen :-) Je vader kwam nog langs bij Meys en Co... hij heeft het echt superleuk gehad he, bij jou daar! Leuke foto's van jullie ook daar. En ik las dat je nu ook wel zin hebt om weer thuis te komen... gelukkig maar, want wij vinden dat ook allemaal wel weer erg gezellig!

    Gaan we weer ff heeeeeeel fout dansen..... bij jansen :-)

    Dikke kus en tot snel,

    Lot.

  • 07 Februari 2007 - 22:02

    Iwan:

    Hoi Ilse,
    het is erg leuk om je verhalen te lezen, fijn om te zien en lezen dat je het erg naar je zin hebt.

    Groetjes Iwan

    p.s. Bedankt voor je Kaartje

  • 07 Februari 2007 - 22:29

    Elise:

    hey meissie,

    Het is -5 graden, ik heb net de ramen van mijn auto moeten krabben en er is voor morgen een weeralarm aangekondigd in verband met sneeuwstormen!geniet dus nog maar even lekker van het warme weer in Suriname!

    Ik begin Suriname en natuurlijk jullie nu wel een beetje heel erg te missen :-( maarja heb een geweldige tijd gehad en nu gaat het weer verder want moet vrijdag scriptie en alle andere verslagen inleveren dus nog even druk druk!

    Ik spreek je snel weer want ben natuurlijk erg benieuwd naar alle nieuwtjes van het Surinamefront!

    Kus elise

    Oja, en nogmaals gefeliciteerd met je overwinning :D

  • 11 Februari 2007 - 21:28

    Lesja:

    He lieve ils, ik ben begonnen met aftellen ;)
    Jij lekker nog twee weken zon, zee & strand!
    geniet geniet geniet! liefs lesja

  • 12 Februari 2007 - 10:28

    Joost Jumbo:

    hoi ilse en ben nog steet voor de klas nu nog baar weeken daar bent en dan naar huis komt het zou wel wennen zijn die kouw weernou ge niet nog even daar en tot gou joost jumbo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

....

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2007

Aan alle leuke dingen komt een eind....

12 Februari 2007

quiquiba laten zetten!

30 Januari 2007

Fawaka?!

25 Januari 2007

Deel 3 Tijd met mijn papa

23 Januari 2007

Deel 2 Tijd met mijn Papa
Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 29465

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: