Bruin worden wil nog niet heel goed lukken... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Bruin worden wil nog niet heel goed lukken... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Bruin worden wil nog niet heel goed lukken...

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 September 2006 | Suriname, Paramaribo

hey iedereen!!!

Heb weer heel veel gedaan en dat moet ik jullie natuurlijk allemaal vertellen!!
Eerst maar even over de week die ik op de school van Rick heb meegelopen. Het was dus eigenlijk kinderopvang, met kinderen van 3 tot 12 jaar en dan ongeveer 35 kinderen. Er werken daar zo'n 4 leidsters per dag en ik was er dus extra. Die meiden doen echt alles heel erg rustig aan... rick wordt daar echt gek van maar ik had er wel op gerekend dus het maakte me niet veel uit, no span! Dinsdag hadden alle meiden zich ziek gemeld dus waren we met zijn tweeen en dat was heel relaxed. De hele dag leuke dingen doen met de kinderen. Lekker gezwommen en tekeningen gemaakt. Woensdag naar een soort grote speeltuin, de kinderen vonden het echt te gek. Vrijdag was de laatste dag van de opvang en daarom kwam het suri circus langs voor een optreden, was wel grappig.
S'avonds naar het casino, daar kun je namelijk gratis drinken als je speelt. Dus heb 20 SRD (+/- 7 euro) ingezet en de hele avond cocktails gedronken :-) Na het casino naar Touche mooie discotheek alleen was het behoorlijk rustig, gelukkig waren wij met z'n tienen dus hebben we er echt een super feest van gemaakt. Echt zo lekker gedanst! De volgende ochtend gingen we met een taxi busje naar Cola Kreek. Dat is heel erg verfrissend water met de kleur van cola in een soort bos op een uur rijden van Paramaribo. Allemaal een hangmat mee en heerlijk gerelaxed. S'avonds roti gegeten en naar de Starzz super mooie discotheek aan de waterkant, was ik vorige week ook al geweest. En nu was het echt super druk maar zo leuk!
oja! Afgelopen donderdag zijn Rick en ik op het Surinaamse journaal geweest en de volgende dag in het Surinaams Dagblad! We waren aan het winkelen en toen werd onze mening gevraagt over dat er rapedrugs in drankjes worden gestopt. Was wel leuk we werden natuurlijk door de kinderen op school herkend en ook een taxichauffeur sprak ons aan. Vorige week was ik ook al op de radio, werd ik op straat aangesproken om mee te doen aan een taalspelletje, heb een reep choclade en een sleutelhanger gewonnen! Denk dat ik binnenkort maar een keer handtekeningen moet gaan uitdelen ;-)
Ik heb zaterdag twee huisgenoten gekregen! Sanne en Susanne, heel erg leuk! Ben nu dus niet meer alleen.
Woensdag willen Rick, Nadine en ik voor 4 dagen naar de Raleigh Vallen maar nu is de prijs opeens weer omhoog gegaan dus het is allemaal nog niet zeker :-s beetje lastig allemaal. Als we niet gaan dan gaan we vrijdag met de hele bende naar Brownsberg, lijkt me ook wel erg gaaf. En morgen gaan we even zwemmen bij het huisje van een collega van de stagebegeleider van Rick. Dus allemaal leuk. Vanavond gaat Romy (co-assistent)voor ons koken!

ok ga ook proberen om nu ook foto's online te zetten maar dat gaat allemaal zo langzaam dus van de eerste dagen kun je wel alvast kijken op http://www.mijnalbum.nl/Album=XVJCNGTK denk dat dit de goede link is.

dikke kus van mij

• 27 September 2006 - 13:12

Femke:

Hee Ilse,
    ben meteen je site gaan lezen, wat een ongelooflijke leuke dingen heb je al gedaan!!! Echt helemaal geweldig. Ben ook helemaal niet jaloers hoor.
    Als m'n stageplek regelen niet snel lukt, weet ik iig wat ik moet gaan doen :-).
    Ik wacht op je volgende verhaal!
    Kus, Femke

• 18 September 2006 - 22:47

Paul:

ik zei toch dat er heel relaxed wordt gewerkt. het lijkt net een malibu reclame. maar leuk om te horen dat je lekker gewerkt hebt op die school. en dat je veel leuke dingen heb kunnen doen met de kids. heerlijk zeg dat je naar cola kreek ben geweest , der is nog zo'n plek in suriname met donker water genaamd blacka watra. maar alleen de omgeving is niet scht verzorgd. heerlijk zo'n discotheek aan het water en lekker naar het casino gaan. weinig inzetten en veel gratis drank mmm;-) als ik het zo hoor heeft suriname een beter uitgaans leven als hier in amsterdam. voor de rest leuk om te horen dat je een grote naam maakt daar in paramaribo. als eerste wat ik aan je vraag is een handtekening als je terug komt. mischien wordt je nog wel gevraagd voor een surinaamse soap of film. maar ik ga nu afsluiten en ik wacht op je volgende bericht. veel plezier en geniet volop als een echt surinamer.

liefs en een dikke kus paul

• 26 September 2006 - 20:01

MariekevD:

De omgeving en de mensen zien er leuk uit!!! Mooie foto's zitten er tussen, lucky girl! Groetjes uit Amsterdam!

• 24 September 2006 - 23:48

Paul:

heeel veel liefs knuffels van cindy van de boulevard cafe. ik vertelde hoe het met je ging. en ik moest je een dikke kus geven van cindy.
    dus bijdeze "SMAK".

liefs paultje (K)

• 24 September 2006 - 14:39

Aya Crébas:

ha Ilse wat enorm leuk om zo vanuit het zoele amsterdam over je belevenissen in suriname te lezen. Rob heeft Zita en mij geweldig geholpen met onze auto (je hoort het nog wel). een minpuntje is dat die het misschien niet lang meer uit houdt...
    ben heel benieuwd hoe de tocht met het vliegtuig was.
    liefs aya

• 19 September 2006 - 08:36

Jantien:

hey ilse,
    wat heerlijk om te lezen dat het je zo goed gaat en dat je al bijne een beroemdheid bent in suriname!
    hier in nederland is het ondertussen weer rotweer dus alle tijd om te gaan polo-en en winnen!(onze eerste wedstrijd helaas met 4-3 verloren..)
    schrijf lekker door, ik wacht op je volgend leuke berichtjes!
    x

• 19 September 2006 - 19:59

Elisette:

Hoi Ilse,
    Ik mis je echt heel erg. Als ik die foto's zie maakt het me wel blij dat je het er zo goed hebt!
    Ik heb inmiddels mijn eerste ouder-informatie-avond achter de rug en de ouders zijn helemaal enthousiast van me.
    Het begint hier in Nederland langzaam Herfst te worden dus bruiner ga je zeker worden!!
    XX Eli

• 23 September 2006 - 09:20

Pamela:

He lieverd,

Klinkt echt allemaal supper daar!!! Cola Kreek ook wel iets voor mij denk. Alles hier gaat zijn gangetje. Begin je al aardig te missen hoor!! Wilde uitgaan, dacht bel Ilse ff wat ze gaat doen, oh ja kan niet die zit in Suriname. Nou veel plezier verder en wacht met smart naar je volgende verhalen.

Dikke kus Pammie

• 19 September 2006 - 23:35

Lesja:

He ils, t is zo fijn om je verslag te lezen! je foto's te zien, de mensen, je kamer, je bed, de omgeving....ik zeg: Goed bezig! enhu ook nog een beetje beroemd worden daar (kreeg je nog niet genoeg aandacht daar? ;)
    Geniet geniet geniet! denk aan je! Liefs Les

• 20 September 2006 - 17:42

Merel:

was even benieuwd of je inmiddels al je precieze adres weet?

• 21 September 2006 - 09:09

Ilse Van Paasschen:

Hallo allemaal,

Ik kreeg het verzoek van Ilse om nog even wat op haar site te zetten. Namelijk dat ze vandaag (20-9) voor vier dagen naar de Raleighvallen gaat met een vlieguig! Verder gaat het nog steeds erg goed! :)

het lukte niet om een message te maken dus nu maar dit bericht in een reaction to this message.

tot zo ver, de laatste berichten uit Suriname!

Liefs Lesja

• 21 September 2006 - 21:56

Wiesje:

lieverd, bedankt voor je smsje, ikvoelde me echt jarig
    dikke kus .....je tante w.

• 22 September 2006 - 09:02

Petra Van Paasschen:

lieve ilse
    wat een leuke dingen maak je mee, zeg! Ik zit nu op het Dac op de computer ,iemand heeft me geholpen om je dagboek op te zoeken en je foto,s.
    Heel leuk!
    Met mij gaat het goed .Van de week het straatfeest geweest. Was geslaagd,van 12 tot 7 eraan meegewerkt ,toen had ik het wel gehad. s' Avonds erna is er een marrokaanse jongen neergestoken door een surinamer omdat hij een fout bij het inparkeren maakte, om 12 uur is hij overleden.Toen zijn er de hele nacht rellen geweest tussen marrokanen en surinamers in de buurt. Maar ik heb er niks van gemerkt.
    Zo dit was een lang bericht van mij ,ikschrijf je nu niet per post.Bedankt voor je berichten en ik hoop dat je nog veel leuke en leerzame ervaringen opdoet!
    Dikke kus van mij!Petra