Bon owru yari!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Bon owru yari!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Bon owru yari!!

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Jaja, ik weet het het is al drie koningen geweest dus eigenlijk mag het niet meer maar stiekem wens ik iedereen een super goed, gezellig en leuk nieuwjaar!!!

Mijn oud en nieuw was echt errug goed! Iedereen (alle surinamers) had ons al verteld dat oud op nieuw in Suriname echt geweldig is en dit keer hadden ze ook echt gelijk ;-)
Vrijdag voor oud en nieuw was ik samen met rick bij de oudejaarsviering van het stagebedrijf van Elise en Shelley uitgenodigd. In zo'n beetje het grootste pand van Paramaribo op het dak. Lekker eten en drinken en er was een band dus er werd flink gedanst.
Op zaterdag moesten we al om 11 uur in de ochtend in de stad zijn om daar mee te maken hoe alle winkeliers hun pagara afstaken. Telkens als een winkel sluit steken ze minimaal een 100.000 klapper aan. Het leek wel een soort oorlog in de stad, overal rook en lawaai. Maar het was vooral feest. Er was een grote bus die met een band rondreed. Gewoon erg leuk.
's Avonds was er weer een editie van Lustig dus flink gefeest :-)
Op zondag (oudjaarsdag) moest er eerst flink uitgeslapen worden en daarna zijn we even wat gaan eten en toen naar het centrum. Het leek wel alsof het hele land was uitgelopen om hier te zijn! Zo ongelooflijk druk! En veel muziek een groot feest! Om 20 uur onze tijd was het bij jullie al 12 uur dus dat was wel vreemd voor ons om te beseffen dat jullie toen al aan de champagne zaten en dat wij nog 4 uur moesten wachten. Om 22 uur ging iedereen naar huis om met familie het nieuwe jaar in te gaan. In ons geval gingen we alemaal naar mijn huis om op het balkon de champagneflessen te ontkurken. Daarna weer naar de stad om met de rest van Paramaribo in Starzz een super goeie avond te hebben.
1 januari was ik zo'n beetje kapot dus zijn we lekker bij Elise een dvdtje gaan kijken.
2 januari even aan mijn teint gewerkt aan de rand van het zwembad.
En toen kon ik 3 januari alweer naar school, dus was het feest weer voorbij. Wil niet zeggen dat ik niet alweer een super goed weekend achter de rug heb hoor!

Aanstaande vrijdag komt mijn vader aan. Ik ben erg beniewd hoe hij het hier zal hebben en ik heb zoveel zin om hem mijn leventje hier even helemaal te laten zien.

Goed er staan nu ook echt nieuwe foto's om mijn site, thanx Elise!
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=

Dikke Brasa van mij!

  • 08 Januari 2007 - 21:54

    Merel:

    Dag meis, moest nog aan je denken op de Nieuwmarkt om middernacht. Fijn dat het zo'n groot feest was, en heel veel plezier met je vader straks. Hoe kom ik nou op je fotosite? Is me nog niet gelukt :(

  • 08 Januari 2007 - 22:40

    Ilja:

    hey ilse! ik heb je wel gemist hoor met de disco bingo! jij ook een goed 2007 natuurlijk! weet je al wanneer je terug bent? plan is om 17 feb een helloandgoodbyeparty te houden met t team; sanne gaat eind feb weg en we hebben nog niet echt gedag gezegd tegen martine, tirsa en cecilia...

    kusz

  • 08 Januari 2007 - 23:52

    Elise:

    hey babe,

    we hebben ons wel goed vermaakt he met oud en nieuw ;-) geen dank voor de foto's Dat zijn de voordelen van hele dag internet op het werk hebben!
    voor mij nog drie weekjes en dan zit het er allemaal al weer op dus we moeten nog maar even heel veel leuke dingen doen! maar eerst komt je vader nog deze week! alvast super veel plezier gewenst en we zullen hem wel zien als hij hier is!

    Kus elise

  • 09 Januari 2007 - 10:07

    Dinant:

    Ha Ilse, erg leuk om al je belevenissen te lezen en de foto's te bekijken! Zonet had ik je vader op de skype en hij vertelde dat hij naar je toe ging. Prachtig voor jullie en ik hoop dat je hem alles kunt laten zien! Hartelijke groetn,
    Dinant

  • 09 Januari 2007 - 13:19

    Nienke:

    Lieve Ilse
    Ik ben zo blij dat je je hebt vermaakt met oud en nieuw!!! Ik heb je zeker gemist met oud en nieuw! Volgend jaar weer samen? Ben blij dat Rob lekker naar je toe komt! Lambert komt geloof ik de 20e ook jou kant op! Ben nu wel de tijd aan het aftellen hoor dat je terug komt... Hé meis heel veel plezier en geniet maar dubbel je laatste 2 maanden, want dat maak je denk ik niet snel meer mee.

    Tot snel,
    Dikke kus van mij :)

  • 09 Januari 2007 - 14:33

    Joost Jumbo:

    hoy ilse je vader komt gou bij jeheben 1jan ge sproken hoop dat je een leuk tij met hem hebt en het is mijn be doeling om voor de jum bo elkaa een keer te zien heben in amsterdam gr jes en ge niet met je vader joost

  • 11 Januari 2007 - 19:09

    Lara:

    hey hey
    Mocht je tussen nu en zondag nog schrijf inspiratie hebben...zondag is de deadline voor het y-krantje. Mocht je dus nog een nieuwjaarsgroet/algemene groet en kort je belevenissen met je zwemvriendjes willen delen...Mag gestuurd worden naar analara@chello.nl. Kijk maar of je dit leuk vind en of tijd voor hebt.
    Met oud en nieuw het nieuwe jaar met veel champagne ingegaan...en nog de nieuwjaarsduik gedaan in zantvoort.
    Nou liefje een hele dikke knuffel en wanneer is U precies terugggggg????
    hele dikke knuffel
    kus lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

....

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2007

Aan alle leuke dingen komt een eind....

12 Februari 2007

quiquiba laten zetten!

30 Januari 2007

Fawaka?!

25 Januari 2007

Deel 3 Tijd met mijn papa

23 Januari 2007

Deel 2 Tijd met mijn Papa
Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 29469

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: