Ik ben er!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Ik ben er!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!!

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Het is nu mijn derde dag hier, en ik voel me al zo ongelofelijk thuis. En dat is eigenlijk een beetje vreemd want het is hier zo vreselijk anders dan thuis.
Ik zal vertellen wat ik tot nu toe gedaan heb.
Mijn vlucht ging erg goed, ik zat naast Dennis een hindoestaanse surinamer die samen met zijn neef na 12 jaar weer terug ging naar suriname. Heel gezellig mee gekletst. Toen ik mijn bagage te pakken had en naar buiten liep om mijn transfer te zoeken begon het me daar een partij te hozen! Een echte tropische regenbui heb ik dus al mee gemaakt in de 'grote droge tijd' van suriname.
Ik werd naar mijn huis gebracht en dat is echt een super mooi huis (foto's volgen later) heel groot, goede keuken, douches toilletten heel netjes (zeker in vergelijking met wat ik tot nu toe van andere studenten huizen heb gezien) er is ruimte voor 8 huurders. En ik ben momenteel de enige. Over twee weken zeggen ze dat er meer mensen komen. Maar ik vind het niet zo heel erg kan nu tenminste lekker mijn eigen ding doen als ik thuis ben. Emero, de huisbaas, heeft me direkt een rondleiding door de stad gegeven met de auto en roti voor me gehaald.
Woensdag zou ik een rondleiding krijgen door de stad. Ging niet door die meneer kwam niet opdagen :-) keek ik niet zo erg van op hoor. Ik heb toen Rick (vriend van Karen) opgebeld en we zijn de hele dag opstap geweest, heel gezellig. s'avonds bij andere stagaires gegeten, heel leuk.
Kindertehuis Ramoth, waar ik dus maar toe zou gaan kan pas over een maand. De direktrice is op vakantie en er mogen geen mensen werken die zij niet eerst gezien heeft. Beetje boel vervelend want dat tehuis was dus echt bij mij om de hoek. Nu willen ze me bij een tehuis plaatsen met hiv besmette kinderen, maar dat huis is heel ver weg, dus heb zelf al wat anders bedacht. Ik kan volgende week naar de stageschool van Rick, ze hebben nu vacantie maar de kinderen worden wel bezig gehouden. Rick heeft gevraagt of ik meekon en ik ben van harte welkom. En dan gaan we de week daarna met z'n drieen misschien een tocht naar het binnenland maken. En dan misschien een week in kindertehuis Claudia.
Gister heb ik dan toch mijn rondleiding door de stad langs de vreemdelingen dienst en de telefoonmaatschappij gekregen. Ik heb nu ook een mobiel nummer hier: -------.
s'avonds zouden Rick en Nadien een rondleiding krijgen door het oude centrum gegeven door Cyntia McLoad! Dat is een hele bekende Surinaamse schrijfster en ik had al een paar boeken van haar gelezen. Dus ik wilde heel erg graag mee op die tour. En dat is gelukt en het was geweldig! Zij kan zo mooi vertellen en ik herkende zoveel uit haar boeken. Het was echt super!
Vanavond met een aantal stagaires koken en daarna zijn we uitgenodigt voor een poolparty in het Krasnapolskyhotel, ben errug benieuwd. Ik ben zeer waarschijnlijk nog een heleboel ding vergeten op te schrijven, maar het gaat dus goed met me.

Heel veel kussen

  • 08 September 2006 - 19:47

    Merel:

    Klinkt allemaal geweldig! Heb zelf Cynthia McLeod ook ontmoet, toen ik nog bij Schippers werkte. Wat leuk, zeg! Volgens mij heeft Leonoor Wagenaar - columniste voor het Parool - regelmatig aandacht besteedt aan het "Claudia A." huis. Bijzonder hoor, als je daar nog langs gaat of een tijdje blijft. Meis, heel veel plezier en genieten, he!

  • 08 September 2006 - 19:47

    Nienke:

    Hé Il wat ontzettend leuk om wat van je te horen en ik ben ook heel blij dat je je meteen vermaakt! Ik ben hier hard aan het werk. Verder gaat het leven hier gewoon door. Veel succes daar en tot snel lees.... Dikke Kus

  • 08 September 2006 - 20:07

    Astrid:

    Hoi Ilse wat een leuke berichten allemaal; je zult het er vast heel fijn krijgen, het klinkt allemaal zo aardig en je hebt al heel wat meegemaakt in drie dagen.

  • 08 September 2006 - 20:14

    Lesja:

    Jheee baby, you rock! Klinkt super goed! Fijn dat je je zo snel al thuis voelt. Jammer van dat tehuis om de hoek maar je oplossing klinkt niet verkeerd! Bekende schrijfsters, Krasnapolsky, n eigen huis, een plek onder de zon...denk aan je! Geniet! liefs lesja

  • 09 September 2006 - 10:59

    Marieke VD:

    Tof!!Ilse Klinkt zo goed! Super een goede start! Enjoy!!! Dikke kus van mij

  • 09 September 2006 - 12:10

    Pamela:

    He lieverd,

    Blij te horen dat het allemaal zo goed gaat daaro!!!!
    Ben erg benieuwd naar de eerste kliekjes. Hier is het nu eindelijk ook weer een beetje mooi weer aan het worden. Eerste week was helemaaal geweldig op school. Had wel 2 broekplassers, 1 broekpoeper en een kotser in 1 week tijd. Ik dag dat ik kleuterleidster was in plaats van peuterleidster. Zullen de zenuwen wel zijn geweest. Ben benieuwd hoe die poolparty was, hoor het wel. Dikke kus Moi

  • 10 September 2006 - 02:01

    Paul:

    mmm een geweldige opening voor de komende drie maanden. ben er jaloers op. jammer dat het niet zo goed verliep met ramoth. maar goed dat je hulp krijgt van alle kanten om je toch op weg te helpen in suriname. heb je trouwens nog me spreuk op gezocht in wijsheden boekje??
    liefs paul

  • 10 September 2006 - 02:03

    Paul:

    ps: lekkere verfrissend he die tropische hoosbui ;-)

    xje

  • 10 September 2006 - 17:45

    Liset:

    Hey Ilse,

    Klinkt echt allemaal super leuk. En zo'n tropisch buitje, soms best lekker. Geniet er van....
    Groetjes!!!!

  • 10 September 2006 - 18:04

    Wiesje:

    jeetje, ik ben helemaal ondersteboven van al je aktiviteiten, hier gebeurt eigenlijk helemaal niets, ja het weer natuurlijk echt hollandse berichtgeving, maar bij jou komen er zeker rustiger tijden. lieverd ik ben echt heel trots op je , waardevolle tip hou het lijntje strak en af en toe ietsje laten vieren . dikke amsterdamse kus van je tante w.

  • 10 September 2006 - 18:43

    Sanne:

    Oooooooooh wat heerlijk, wat fijn, wat stoer en wat spannend.En dat zijn pas de eerste 3 dagen daar!!!
    Ik zit nu met krampen in mijn buik achter de computer, op mijn 5de werkdag moest ik me al ziekmelden vanwege een bruikgriep, heerlijk die kinderen en al hun griepjes. ( Toch mis ik ze alweer hoor.)
    Doordat je nu niet direct naar het tehuis kan, ga je waarschijnlijk nog meer mensen ontmoeten, meer plekken zien, het klink eigenlijk erg leuk. En dat huis ( paleis) voor jou alleen, een poolparty en al het andere, super. Fijn dat wij op deze manier een beetje met jouw avonturen mee kunnen genieten.
    Ik moet nu weer richting de wc, heel veel kusjes

  • 11 September 2006 - 10:01

    Floor:

    Hi ilse,
    wat heerlijk om jouw verslag van de eerste dagen te lezen. Ben ook erg benieuwd naar foto's.

    Ik kwam zaterdag je vader nog tegen in Aalsmeer. Wij lagen daar met de boot en je vader reed langs met de moter club. M'n ouders zeiden dat je goed kan zien dat jullie vader en dochter zijn.

    Verwen ons zoveel mogelijk met leuke verslagen, daar kan ik weer een tijdje op teren in de kikkerlandje.

    liefs Floor

  • 11 September 2006 - 11:10

    Matthijs:

    Ha die Ilse!

    Dus je vlucht ons koude kikkerlandje uit, op zoek naar lekker weer in Suriname?! Begrijp ik 't goed dat je in 'n kindertehuis gaat werken? Leuk hoor!
    Hier alles okidoki. Net terug van vakantie uit Mexico/Guatemala. Was super!

    Hey, de groetjes,
    Matthijs

  • 11 September 2006 - 11:26

    Matthijs:

    Ha die Ilse!

    Dus je vlucht ons koude kikkerlandje uit, op zoek naar lekker weer in Suriname?! Begrijp ik 't goed dat je in 'n kindertehuis gaat werken? Leuk hoor!
    Hier alles okidoki. Net terug van vakantie uit Mexico/Guatemala. Was super!

    Hey, de groetjes,
    Matthijs

  • 11 September 2006 - 19:56

    Annemiek:

    Lieve Ilse, van lesja je site doorgekregen, leuk hoor om zo je verhalen te kunnen volgen!! Lekker genieten daar en tot een volgende keer.

  • 12 September 2006 - 09:14

    Susanne:

    Hey Ilse,
    Ik heb net je verhaal gelezen en het klinkt zo leuk! Ik kom zaterdag ook naar Suriname en verblijf in het zelfde huis als jij en ga ook naar weeshuis Ramoth. Ik ben echt blij dat jij zo enthousiast bent want ik ben hier heel nerveus de dagen aan het aftellen... Veel plezier daar en ik zal je zaterdag avond wel ontmoeten.
    groetjes Susanne

  • 13 September 2006 - 15:14

    Ilja:

    Hey Ilse,

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Wat een gedoe daar zeg! :) Echt op zn Surinaams... Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom en dat naturrlijk wel op het dooie gemakkie :p
    Ik hoop dat je je weg daar kunt vinden met al die ditjes en datjes! Hoe was de poolparty?? Nog gesnaveld? Hehe...
    Tot nu is de teamindeling NOG niet gemaild; echt om gek van te worden. Zaterdag as zijn de eerste wedstrijden ook al!
    Misschien is het leuk als de stukken die je mailt ook in het Y-krantje komen?

    Heeeele dikke knuffel!!! Ilja

  • 17 September 2006 - 06:13

    Wiesje:

    twee minuutjes amsterdam,het is hier net zo warm als bij jou denk ik, zondagochtend8,10, naatje is jarig en zij viert het bij hun boot in de vecht, sinds vrijdag hun eigendom, dus dat wordt lekker slepen met allerhande spullen, kadootje van mij en steef is een partytent, lief stoer nichtje dit is het laatste nieuws vanuit mokum. dikke kus vanaf over de oceaan, je tante wiesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

....

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2007

Aan alle leuke dingen komt een eind....

12 Februari 2007

quiquiba laten zetten!

30 Januari 2007

Fawaka?!

25 Januari 2007

Deel 3 Tijd met mijn papa

23 Januari 2007

Deel 2 Tijd met mijn Papa
Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 29444

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: