Onze tocht naar de Ralleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Onze tocht naar de Ralleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Onze tocht naar de Ralleighvallen

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Na een tocht van vier dagen in het binnenland ben ik weer terug in de stad. Het was zo ongelooflijk mooi! Ik ben met Rick en Nadine via een reisorganisatie en nog 10 andere 'toeristen' een gids en een kokkin naar de Ralleighvallen geweest. De Ralleighvallen bevindt zich in het 1.6 miljoen hectare tellende Centraal Suriname Natuurreservaat, één van de grootste junglereservaten ter wereld. Zijn met een klein vliegtuigje naar het Foengoe eiland gevlogen en vanuit daar met een corijaal naar de overnachtingsplaats gevaren. De tweede dag gingen we de Voltzberg beklimmen. Eerst 3,5 uur door het oerwoud lopen en dan ongeveer een half uur een giga steile berg opklimmen. En daarna het hele stuk weer terug. We hebben dik 8 uur gelopen. Was best heftig, ook omdat onze gids liep alsof hij de trein wilde halen, maar heel erg mooi. Daarna onder een waterval een duik genomen en heerlijk gegeten. Maqiena, onze kokkin, kon zo lekker koken! Ik heb een aantal recepten van haar overgenomen en gister al uitgeprobeerd :-) De dag daarna zijn we een kortere wandelig gaan maken naar de moedervallen. Bij deze wandeling heeft de gids ook dingen verteld over de natuur enzo. In de rivier bij de Ralleighvallen liggen hele grote ronde stenen en dat is zo'n mooi gezicht alsof je in een soort sprookjeslandschap bent. We hebben veel kunnen zwemmen en dat was zo lekker. De laatste avond hebben we doorgebracht in een dorpje met orspronkelijke bewoners en die hebben toen muziek gemaakt en we hebben allemaal gedanst! Heel gezellig.
Ik zal proberen om zoveel mogelijk foto's op mijn site te zetten en ook op mijnalbum.nl maar het uploaden van die foto's gaat zo langzaam het is echt frustrerend.
Verder was ik dus zaterdag thuisgekomen, ik was kapot. Maar heb nu een huis vol met meiden dus moest s'avonds nog even naar de Starzz en heb weer heerlijk gedanst. Echt super de muziek hier. En zo bizar, op straat worden we de hele tijd nagefloten,gesisst,geroepen en ga zo maar door en in de discotheek kijkt er gewoon vrijwel niemand naar ons. Wel heerljk want dan kun je gewoon je gang gaan.
Deze week ga ik 1 of 2 dagen meelopen in het tehuis met hiv besmette kinderen, Claudia A. en zeer waarschijnlijk kan ik maandag bij kindertehuis Ramoth terecht! De vacantie van de scholen is dan afgelopen dus dan zal de directrice ook wel terug zijn.
En we gaan dit weekend naar een soort kreek met een hele grote groep Surinamers. Allemaal hangmatten mee en slapen in in hangmat, bbqen en gewoon relaxen, heb er heel veel zin in. Wel jammer want zaterdag was ik ook uitgenodigt op een verjaardagsfeestje van het zoontje van een collega van Rick en mij op de kinderopvang. Dus dat moet ik nu afzeggen.
Oja de avond voordat we naar de Ralleighvallen gingen zijn we naar de Republiek geweest. Dat is ook een kreek ongeveer een uur rijden van Paramaribo en daar hebben grote bedrijven huisjes aan het water staan. Werknemers mogen die huisje dan gebuiken. Rick en ik werden uitgenodigd door een collega van zijn stagebegeleider om mee te gaan. Eigenlijk vonden we het een beetje vreemd maar zijn toch maar gegaan. En het was zo ongeloofelijk leuk. er hing daar zo'n goede sfeer de hele familie van die jongen was er ook en we hebben in hangmatten gelegen spelletjes gedaan heerlijk gegeten. Daarom heb ik nu ook weer zoveel zin in aankomend weekend want dan gaan we denk ik naar een zelfde soort gebeuren. En slapen in mijn Hangmat!

Tot later!!!

ps heb al een paar ralleighvallen foto's erop staan maar er komen er meer!
http://www.mijnalbum.nl/Album=XVJCNGTK

  • 01 Oktober 2006 - 11:13

    Wiesje:

    wat heerlijk dat je ons zo op de hoogte houdt,gister rob gebeld, en samen naar een bezoek van rik felderhof aan suriname gekeken. ilse dit is mijn laatste dag in amsterdam, en weet niet of ik kan mailen in parijs, maar dat merk je dan wel. lieverd heel veel plezier. dikke amsterdamse kus

  • 30 September 2006 - 01:21

    Paul:

    alleen maar slapen in hangmatten heerlijk. maar de foto's van de ralleighvallen en van de voltzberg zijn erg mooi ik ben daar nog nooit geweest namelijk, mischien volgend jaar als ik de familie weer is ga opzoeken. vraagje ben je al lek gestoken door de muggen of valt dat wel mee? ik zag je trouwens ff een paar dagen geleden voordat je naar de vallen ging ff online , sorry dat ik niet reageerde maar ik stond op het punt om weg te gaan nogmaals sorry. wat had trouwens die kokkin allemal voor je gekookt ben wel benieuwd namelijk. en die recepten wil het een beetje lukkken om het zelfde resultaat te krijgen. ik hoor het gauw van je. veel plezier nog en succes binnenkort bij ramoth.

    liefs and kisses paul.

    ps: dikke kus van cindy van boulevard;-)

  • 30 September 2006 - 11:19

    Elisette:

    Hey Ilse,
    ik heb het idee dat als je terug bent je zoveel hebt meegemaakt! waarschijnlijk te veel om na te vertellen!
    Ik voel me best saai hier zo in dat koude kikkerlandje. Jij beleefd elke dag iets anders en oor mij draaien de weken zich zoals altijd af. Ook heerlijk, maar vergeleken bij jou is het toch wel even anders.
    Ik hoorde van je sollicitatie en vraag me af hoe het is gegaan.. Je komt toch nog wel terug???
    volgende week is Pam jarig en daarom gaan we met z'n drieen de 4e al uit eten en dan geven we haar kado!
    Toen ik die afspraak in mijn agenda opschreef, schreef ik vanzelf ook jou naam erbij.. gek om van de vier vriendinnen er een te missen.
    Echt llse, we zien elkaar dan wel niet zo veel maar je zo lang niet spreken is raar.
    Maar laat je door mijn geklets niet tegen houden om daar veel lol te maken en avonturen te beleven. En ik ben alleen maar blij voor je!!! XXX Eli

  • 01 Oktober 2006 - 07:13

    Lesja:

    ik val geloof ik keer op keer een beetje in herhaling als ik hier een stukje schrijf. Maar t ziet er gewoon zo goed & fijn uit!! Wauw...hangmatten...hmmm...surinaams leren koken (niet vergeten en veel oefenen daar, hebben wij er hier ook nog wat aan ;) prachtige natuur enhu staat je goed dat petje! sowieso reislustige, stoere foto's!
    Hoe is t met t dillema afgelopen? denk aan je! Liefs Les

  • 27 September 2006 - 18:57

    Aya:

    Wat een geweldige avonturen Ilse en wat leuk de foto’s. en naar de recepten van Maqiena ben ik ook heel benieuwd. Veel plezier het komend weekend en lekker uitrusten in de hangmat! Liefs aya

  • 27 September 2006 - 19:48

    Nora En Family:

    Hey Ilse!
    We hebben via At je site gekregen en kunnen nu ook je verhalen lezen:D echt leuk om te lezen wat je mee maakt!
    Groetjes!

  • 28 September 2006 - 09:33

    Jantien:

    hey ilse,
    wat ontzettend mooi allemaal, die foto's nodigen zooo uit om ook dan maar langs te komen!! dat wil ik ook!!
    heeeeeel veel plezier daaro en maak je foto's van je stage-school!!
    x

  • 28 September 2006 - 10:16

    Freda:

    Lieve Ilse,
    Leuk dat we zo op de hoogte gehouden worden. Ik lees het met plezier.
    Liefs Freda

  • 04 Oktober 2006 - 20:39

    Astrid:

    Hoi Ilse, wat een spannende dingen beleef je allemaal. En nu hoorde ik van Rob dat je ook nog een andere baan krijgt, echt in het onderwijs. Daar schrijf je nog niks over, maar misschien heb ik niet je laatste bericht?
    Het lijkt me wel een heerlijk land om in de zijn en te reizen. Je wordt zo hartelijk ontvangen! Leuk hoor.
    Heb je eigenlijk nog tijd gehad die mevrouw van de pillen te bezoeken?
    Ons bootje ligt nu op de werf van Floor (als je begrijpt wat ik bedoel). En daar sprak ik mijn neefje Ronald (van 56) en die was de film van Floor dr trouwen aan het monteren, grappig he?
    Lieve groeten van Astrid

  • 05 Oktober 2006 - 21:00

    Joepzevenbergen:

    Ik ben de zoon van (dode)Piet en een vriend van Egon ook.Rare introductie maar ik denk dat je dat wel een belletje doet ringen.Ik heb afgelopen zondag in je zijspan gezeten tijdens de rally van Goes of all places en het erg naar mijn zin gehad.Je begrijpt dat tijdens de heen en terugweg in het Renaultje je vader honderduit over Queeste sprak.Toen ik hem zei dat als het doorging je waarschijnlijk voor het hele schooljaar daar zou blijven was het wel even stil.Hij is aardig die ouwe van je en ik ben een pestkop.Ik ben daar nog nooit geweest maar wel uitgenodigd ook wel eens voor werk maar heb dat laten lopen omdat ik het mij niet kon veroorloven.Jij pakt het beter aan.Veel plezier en nu ga ik je foto's bekijken
    Groeten,Joep.

  • 06 Oktober 2006 - 15:42

    Pamela:

    He lieverd,

    Heb woensdag mijn verjaardag gevierd met de meiden. Echt jammer dat je er niet bij was. We hebben lekker gegeten bij pata negra en heb kadeautjes uitgepakt. Echt een topkadeau, jij ook bedankt. Die tas is echt helemaal supper!!!! Nou dikke kus

  • 07 Oktober 2006 - 10:29

    Rob Hartman:

    Beste/lieve vrienden van Ilse,

    Er gaat een doos per zeevracht naar Paramaribo.
    Heb je iets wat mee kan/moet ?
    (verjaardag 06 nov )

    Uiterste inlevering:
    Dinsdag 17 oktober 2006

    Stuur of breng het dan naar mij
    Rob Hartman
    Louise Wentstraat 163
    020 6248382

    of naar haar nicht Steef Meys

    “Het Kleine Warenhuis”
    Winkel open di t/m za 10 tot 18 uur
    Cornelis Anthonisstraat 38
    020 6724834
    Bij het Roelof Hartplein

  • 10 Oktober 2006 - 15:54

    Lambert:

    Hé Ilse,
    Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt, echt geweldig! Het enthousiasme straalt eraf.
    Het is me gelukt een reis aan te vragen, zaterdag 11 november kom ik naar Paramaribo. Ben er dus ergens in de namiddag. Dinsdag de 14e vlieg ik dan weer naar huis. Moet wel lukken elkaar te treffen, denk ik. Nou veel plezier in het Surinaamse en tot snel!
    Liefs, Lambert

  • 11 Oktober 2006 - 20:04

    Kenneth:

    hoi ilse
    Ik zit vaak met plezier naar je site te kijken.
    Leuk om al je avonturen te lezen.Zo een lui leventje daar. Zo komt het wel over.
    Maar je zal ook wel hard werken en feesten en feesten en nog eens feesten ja ja feesten is ook zwaar ;-)
    ik ben benieuwd naar de vele leuke avonturen van ilse paashaas.
    heel veel plezier en niet teveel djogo bier.
    groetjes x kenneth

  • 12 Oktober 2006 - 01:48

    Nienke:

    Lieve Ilse

    Wat leuk om alles te lezen hoe het met je gaat! Ik weet zeker dat je je super vermaakt! Leuk hé dat Lambert naar je toe komt! Ik mis je wel hier hoor. Maar het leven hier draaid allemaal door hé! Met Lambert zijn moeder gaat alles goed en vrijdag vertrekken we voor een weekje naar haar toe in Spanje, lekker ff wat anders. Nu mijn laatste nachtdienstje... En dan dus Vakantie! Zullen we meteen een weekendje weg boeken met Floor erbij als je terug bent want volgens mij heb je zoveel verhalen dat gaat je nooit lukken om in 1 avond te vertellen haha...
    Hé meid Héél Véél plezier en genietze hé!!! En ik zal met plezier op je site blijven kijken!!!
    Veel Liefs en een Dikke kus Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

....

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2007

Aan alle leuke dingen komt een eind....

12 Februari 2007

quiquiba laten zetten!

30 Januari 2007

Fawaka?!

25 Januari 2007

Deel 3 Tijd met mijn papa

23 Januari 2007

Deel 2 Tijd met mijn Papa
Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 29441

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: