Groot nieuws! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Groot nieuws! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Groot nieuws!

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Oktober 2006 | Suriname, Paramaribo

Hoi lieve iedereen!!!

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes die jullie me sturen ik vind het het super om ze allemaal te lezen!!
En ten tweede heb ik bestwel belangrijk nieuws... Ik heb een baan aangeboden gekregen, en die heb ik aangenomen!
Op de stageschool van Rick waren een aantal leraren niet op komen dagen na de vacantie. En ik had daar geholpen tijdens de vakantieopvang dus kende de directrice mij al. Op 1 oktober zijn de scholen hier weer begonnen en ik wist donderdag voor het weekend dat ik daar dus zou gaan werken. In eerste instantie zou ik de 1e groep krijgen dat zijn de vierjarige. Vond ik erg leuk maar ik had wel aangegeven dat als ik oudere kinderen zou kunnen krijgen dat me dat ook erg leuk zou lijken. Op vrijdagmiddag kreeg ik te horen dat ik toch groep drie kreeg. Die klas was nog een grote bende dus dat was wel even vreselijk stressen. Moest keihard werken om er iets toonbaars van te maken. Dat weekend werden we door vrienden van mijn huisbaas meegenomen naar matta en hebben we een super mooi weekend gehad maar ik kon er niet te veel van genieten, was teveel met mijn hoofd bij de school.
Maar inmiddels ben ik dus al bijna twee weken aan het draaien en het is zo ongelooflijk leuk! Ik heb nu 22 kinderen die ik allemaal ga leren lezen, schrijven en rekenen. De kinderen zijn natuurlijk erg leuk en ik heb een super lief klasje.
De school is dit jaar pas begonnen met een groep 3, 4 en 5 dus het is/ was allemaal wel een beetje een chaos. Methodes wel niet aanwezig handleidingen teveel en te weinig. Er mist een hoop materiaal, dus ik kan zelf lekker aan de slag! Aan de ene kant is dit vreselijk frustrerend maar aan de andere kant zo ongelooflijk leerzaam. Dit is een reguliere school en ik zit zelf ook nog een beetje met mijn dilemma hoe ik mijn montessoriaanse houding hier in moet passen, maar ik ga mijn weg wel vinden.
En nu komt het.... ik ga mijn ticket verlengen. Op de school wilden ze me het liefst zo lang mogelijk hebben en ik heb het hier zoals jullie misschien wel door hadden bestwel naar mijn zin. Dus heb ik besloten dat ik tot eind februari blijf. Het is wel eventjes een omschakeling maar dan kan ik hier ook oud op nieuw vieren wat echt heel erg super schijnt te zijn. Ik ben nu bezig met uit te zoeken hoe ik mijn visum kan verlengen en een werkvisum moet aan vragen. En dan ga ik waarschijnlijk mijn ticket omgooien!
Het is wel heftig opeens want ik moet voor 7 uur op school zijn en de kinderen gaan om 13 uur naar huis. Dan mogen de leraren om 14 uur naar huis, en dat doen de meeste ook, maar wij blijven meestal tot een uur of 17 hangen. Dus maak nu opeens extreem lange dagen. Vorig weekend wel weer even flink gefeest, ik moet natuurlijk wel aan mijn ontspanning komen ;-)
Ben inmiddels ook begonnen aan salsa lessen, twee keer in de week op dinsdag en vrijdag. We hebben een dansleraar die tegelijker tijd ook stand up comedian is, dus we liggen eigenlijk de hele les in een deuk en leren ook nog veel.
Nou volgens mij heb ik jullie weer een klein beetje bijgekletst, ik zal nog even een paar goede foto's van mijn klas maken en later op mijn site zetten zodat jullie een beetje weten waar ik momenteel mijn meeste uren doorbreng.

heel veel kussen van mij

  • 12 Oktober 2006 - 22:24

    Rob Hartman:

    Beste/lieve vrienden van Ilse,

    Er gaat een doos per zeevracht naar Paramaribo.
    Heb je iets wat mee kan/moet ?
    (verjaardag 06 nov )

    Uiterste inlevering:
    Dinsdag 17 oktober 2006

    Stuur of breng het dan naar mij
    Rob Hartman
    Louise Wentstraat 163
    020 6248382

    of naar haar nicht Steef Meys

    “Het Kleine Warenhuis”
    Winkel open di t/m za 10 tot 18 uur
    Cornelis Anthonisstraat 38
    020 6724834
    Bij het Roelof Hartplein

  • 12 Oktober 2006 - 22:26

    Ilja:

    Wat leuk!! Is wel ontzettend lang... :'( Héél veel plezier!!

    Kus, Ilja

  • 12 Oktober 2006 - 23:28

    Paul:

    ik had het al gehoord op msn van je. dus inderdaad ga je oud en nieuw daar vieren. 1 tip stel je moeheid uit en probeer het zo lang mogelijk uit stellen , want het is echt de moeite waard.

    veel succes en kusjes paul

  • 13 Oktober 2006 - 07:44

    Nora En Family:

    Hoi Ilse!
    Wat ontzettend wijs dat je daar nu een baan hebt!!Wij hebben afgelopen zondag familiedag gehad...daar lagen je verslagen zodat iedereen ze kon lezen!Je zult wel ontzettend veel ervaring op doen...jij komt daar methodes te kort en bij mij op school waar ik stageloop zijn ze in overvloed...veel plezier en ben benieuwd naar je volgende bericht!Groetjes van Fons, Esther, Maartje en Nora

  • 13 Oktober 2006 - 07:44

    Nora En Family:

    Hoi Ilse!
    Wat ontzettend wijs dat je daar nu een baan hebt!!Wij hebben afgelopen zondag familiedag gehad...daar lagen je verslagen zodat iedereen ze kon lezen!Je zult wel ontzettend veel ervaring op doen...jij komt daar methodes te kort en bij mij op school waar ik stageloop zijn ze in overvloed...veel plezier en ben benieuwd naar je volgende bericht!Groetjes van Fons, Esther, Maartje en Nora

  • 13 Oktober 2006 - 09:36

    Sanne:

    Wat ontzettend leuk voor je Ilse! Super dat je zo'n kans krijgt! Wel jammer dat ik je niet meer zie voordat ik wegga... we zie elkaar pas in juli 2007 weer!
    Dikke zoen!
    Sanne

  • 13 Oktober 2006 - 13:11

    Liset:

    Heey Ilse,
    Super gefeliciteerd. Echt leuk om te horen (lezen) dat je het daar zo goed naar je zin hebt. Maar ook wel een beetje jammer dat je nu nog langer weg blijft... Maar wel geweldig.

    Veel plezier en doe het rustig aan hè.

    X liset

  • 13 Oktober 2006 - 13:28

    Truus:

    Lieve Ilse,
    Wat ontzettend fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat in Suriname, Henk en ik lezen met veel plezier je berichten en willen je feliciteren met je baan.
    Zo te horen kun je nog wel wat pionierswerk verrichten.
    Heel veel succes en veel liefs van
    Truus en natuurlijk ook van Henk.

  • 13 Oktober 2006 - 14:37

    Merel:

    Dag lieve Ilse, wat ontzettend leuk dat het allemaal zo goed gaat! Ik kan me voorstellen dat je langer blijft, hoewel we je nu wel nog langer moeten missen! Geniet ervan en ik ben nu al benieuwd naar je salsa-kunsten ... Liefs van Merel.

  • 13 Oktober 2006 - 16:19

    Pamela:

    ik zal je missen!!!! Maar zeker een hele uitdaging. Eigenlijk ook echt weer een Ilse actie. Nou mop suc7 daar. kussies

  • 14 Oktober 2006 - 13:58

    Lara:

    Wauw...ik ben echt super trots en blij voor je! Klinkt echt heel goed en hoe langer je weg blijft hoe meer ik me verheug op je terugkomst verhalen...Super!
    kus lara

  • 14 Oktober 2006 - 20:25

    MariekevD:

    Heeei jeetje ja wat een verandering dan, maar ik snap het wel, je kunt je erg nuttig maken en de kids zullen blij met je zijn! Het leven is hier natuurlijk ook leuk, maar meer van hetzelfde, heh? Wat goed dat je dan de gure winter skipped! Leuk te zien hoe t je vergaat! Marieke en ik gaan je wel missen op ons M&M feest in de ykelder 3nov, maar we drinken er wel een op jou! Plezier nog daar!!!!

  • 16 Oktober 2006 - 18:11

    Cathalijne:

    Heee nichtje,
    Wat een leuke avonturen daar in dat verre warme land.....
    Geniet er van!!!
    groeten uit de kaasstad van Cathalijne

  • 17 Oktober 2006 - 18:36

    Marjolein:

    Hi!
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Super!
    Have fun!
    x marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

....

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2007

Aan alle leuke dingen komt een eind....

12 Februari 2007

quiquiba laten zetten!

30 Januari 2007

Fawaka?!

25 Januari 2007

Deel 3 Tijd met mijn papa

23 Januari 2007

Deel 2 Tijd met mijn Papa
Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 29440

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: