A´dam, Hamburg, R´dam, IJmuiden, Oostende, Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu A´dam, Hamburg, R´dam, IJmuiden, Oostende, Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

A´dam, Hamburg, R´dam, IJmuiden, Oostende, Londen

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Iedereen!
Nu een verslag van twee maanden aan boord.
Sail in Amsterdam was te gek! Wat een fantastische ervaring om de sluis bij IJmuiden uit te gaan en met zoveel bootjes tegelijk mijn stad in te varen! Kippenvel!
Toen we in Amsterdam lagen ook zoveel vriendjes, vriendinnetjes, familie en kinderen van school aan boord gehad. Mijn collega´s werden er op den duur behoorlijk chagrijnig van ;)
Na Sail zijn we naar Hamburg gevaren. Een prachtige stad waar ik zeker nog een keer naar toe wil omdat ik nu eigenlijk alleen het nachtleven heb kunnen ontdekken. Ook niet heel vervelend hoor.
In Hamburg kwamen mijn vader en tante aan boord om mee te varen naar Rotterdam. Die zijn drie nachten aan boord geweest hebben het heerlijk gehad. Ik vond het heel fijn om ze even om me heen te hebben. We hebben best zwaar weer gehad. Ben ook een aantal keer zeeziek geweest inmiddels...
In Rotterdam waren op het moment dat wij daar lagen de wereldhaven dagen dus enorm veel drukte ook daar. Veel partijen overdag en dus ´s avonds tijd voor de stad. In Rotterdam kun je goed uitgaan.
Toen gingen we naar IJmuiden om daar de beruchte randstad dagtochten te gaan varen. IJmuiden is bijzonder lelijk.... Dagtochten zijn bijzonder saai. De helft van de gasten is te ziek om normaal te functioneren. Heel zielig. De mensen die zich wel goed voelen staan alleen maar met elkaar te netwerken. Niet erg inspirerend.
Dus prettig dat we na een week weer een mionicruise hadden naar Oostende. Erg heftige zee, de 11 gasten aan boord zijn alle 11 zeker 20 uur hun hut niet uit geweest...
Londen nu is prima, erg mooi, we liggen tussen allemaal kantoren in en dat geeft een mooi contrast.
Ook goed de kans gehad om toerist te spelen, te clubben en te chillen.
Gisteren hebben Floor en Kenneth een dochter gekregen, geweldig. Wel heel jammer dat ik dan nu hier zit....
Gelukkig varen we morgen weer terug naar Amsterdam. Vrijdagmiddag komen we als het goed is weer aan op de westerdoksdijk. We hebben dan nog een super leuk feest voor alle werknemers en oud werknemers van de stad, iedereen heeft hier veel zin in en ik ook! En daarna naar huis! Drie weken weer lekker in mijn eigen huisje.
2 november stap ik weer op en dan gaan we op weg naar de Canarische eilanden!

• 06 Oktober 2010 - 15:16

Lesja:

leukerd, ik ben aan t aftellen!! leuk om zo je verslag te lezen.
    enhu de Canarische eilanden in ook niet echt een heel vervelend vooruit zicht! spreek je snel weer!!! :) KUS

• 06 Oktober 2010 - 17:06

Cathalijne:

Wat een feest was SAIL !!! Erg leuk dat we je nog getroffen hebben.en zo de Stad ook nog eens konden bewonderen. Wat een timing ook, dat we gelijk met Petra, Ans en Esther aan boord waren! Veel plezier in Amsterdam weer!
    Doei

• 06 Oktober 2010 - 18:25

RobH:

zie je vrijdag

• 07 Oktober 2010 - 11:36

Sanne:

Ha lieve Ilse,

Leuk om je verslag te lezen, maar nog leuker om het straks weer uit jouw mond te horen en je te kunnen zien!

En Floor en Kenneth, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Mijn verlof is net begonnen, dus lekker uitbuiken maar:-)

Ilse tot heel snel. X Sanne

• 08 Oktober 2010 - 14:55

Astrid O.:

Hoi lieve Ilse, als ik dit schrijf lig jij ws al aan het Westerdok. Ik had nog wel even langs willen fietsen, maar is er niet van gekomen.
    Heerlijk te lezen jouw berichten, je maakt er iedere keer weer een prachtig verhaal van, zelfs met storm en kotsen en saaie passagiers. Misschien zien we elkaar in Amsterdam nog even?
    Lieve groeten, Astrid
    PS: Floor en Kenneth ook gefeliciteerd, hoe heet de dochter?
    AO

• 12 November 2010 - 18:26

Annette Van Der Poel:

Hoi Ilse, hoorde net via Rob op het antwoordapparaat dat je net jarig bent geweest en dat in Brest hebt gevierd.
    Tja je verjaardag zit bij mij niet meer in het systeem. Bij deze nog van harte gefeliciteerd Ilse! En natuurlijk een behouden vaart!

• 14 November 2010 - 09:35

Oom Henk V.P.:

Erg leuk om jouw zeebelevenissen te lezen.
    Za(13/11) met Ans ,Petra en Esther in het Zee-museum te IJmuiden geweest.Goeie vaart en behouden thuiskomst .
    H.v.P.

• 14 November 2010 - 16:05

Ans Van Paasschen:

Hallo Ilse,wat leuk om je verslag te lezen. Gisteren met 2 zussen en broer in IJmuiden geweest en het museum bezocht ,erg interessant. Een tentoonstelling van de KSNM,HvP heeft bij deze maatshcappij gevaren en een ten toonstelling over het ontstaan van IJmuiden n.a.v. het graven van het Noordzeekanaal ,beschreven in de boeken van Conny Braam. Hierna gegeten in het vis restaurant Kop van de Haven. Een beetje laat ,maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel gezond jaar toegewenst.Bart en Fem hebben een dochter gekregen ,een pracht van een baby,ze heet Keet Hoeve op St.Maarten geboren.Ilse en goede vaart ,degroeten ook aan Abe Bouw en tot de volgende reactie .Ans van Paasschen