Crossing en Vakantie! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Crossing en Vakantie! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Crossing en Vakantie!

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

De laatste paar uurtjes van mijn vakantie op Curaçao zijn aangebroken... Vanavond om 22.20 uur stap ik op het vliegtuig naar Nederland om daar dan tien uur later om 14.30 uur te landen.
Tien dagen geleden ben ik hier aangekomen om samen met Sanne bij haar zus en haar vriend in huis te verblijven. We hebben hier een gevorderde duikcursus gevolgd en gehaald! Echt super leuk om te doen. Je moet een aantal bijzondere duiken maken waar onder een nachtduik, fotografieduik en een wrakduik. Uiteindelijk hebben we zelfs twee wrakduiken gemaakt. Een bij een stapel autowrakken, 200 auto´s die in de zee gedumpt zijn ongeveer 50 jaar geleden. De andere duik bij de Superior dat is een vrachtschip wat 30 jaar geleden met slecht weer vlakbij de kust is gezonken. Het schip zat oa vol met spijkerbroeken waar heel Curaçao twee jaar lang in heeft rondgelopen.
Verder hebben we hier heerlijk de toerist uitgehangen. Mauk (een collega van de Stad) zat hier ook dus die is ook een aantal avondjes mee gaan stappen.
Curacao is echt een prachtig eiland het verraste me enorm wat een divers landschap het heeft. Prachtige stranden, ruig oud koraal wat duizenden jaren geleden omhoog gedrukt is, grotten, bergen. Vooral nu na orkaan Tomas die hier drie maanden geleden enorm veel water heeft gedropt is het land erg vochtig en heel erg groen. Wat continue door iedereen benadrukt wordt.
Lotte en Gino hebben ons het eiland erg goed laten zien.
Voor Curacao ben ik 15 dagen op Sint Maarten geweest. Daar begon mijn verlof periode. Het was erg onwennig om na een lange periode aan boord waarin een hoop gebeurd is het schip te verlaten. Op Sint Maarten heb ik in een crewhouse gezeten. Hierin wonen allemaal mensen die op boten werken of op zoek zijn naar werk op een boot. Sint Maarten is hier wel een erg goed eiland voor aangezien hier veel gigantische jachten (motor en zeil) liggen. In het huis heb ik weer een hoop nieuwe mensen leren kennen. Veel van deze mensen waren enorm jaloers op de baan die ik heb. Dat heeft mij wel weer doen beseffen dat ik toch echt wel een heel tof baantje heb. Zeker nu ik zulke mooie reizen aan het maken ben geniet ik er helemaal van.
Naar Saba ben ik tussendoor ook nog geweest. Echt een prachtig eiland! Ik was in mijn eentje en het is daar rustig dus kon even helemaal bijkomen. Mijn eerste duiken gemaakt na 1,5 jaar en ook dat ging goed. Prachtige wandelingen door de jungle gemaakt en de hoogste berg van het koninkrijk der Nederlanden beklommen. Toen ik weer terug kwam op Sint Maarten kwam Abe een collega van de Stad ook een paar dagen vakantie vieren. Erg gezellig om samen het eiland te verkennen.

De oversteek van de Canarische eilanden naar het Caribisch gebied was erg bijzonder. We zijn 18 dagen onderweg geweest. 18 dagen geen land in zicht en misschien maar drie andere schepen gezien. We hadden niet echt geluk met de wind. Tien dagen op de motor daar werd niemand echt gelukkig van, toch was de sfeer aan boord goed. De eerste duik in de zee maken toen we eindelijk weer voor anker konden was een heerlijk gevoel. Ook met in het achter hoofd het schema van de daarop volgende week. We kregen de twee weken rond kerst en oud en nieuw de eigenaar en zijn familie aan boord. De officieren maakten zich behoorlijk druk over deze reis, wij dus ook. Het was een erg drukke cruise maar leuk voor ons van de service om te doen. De prachtige omgeving van helder blauwe zee, parelwitte stranden en een tropische klimaat maken veel goed.
Kerst en oud en nieuw niet in Nederland. Het was erg moeilijk voor mij om me voor te stellen dat het überhaupt kerst was. En de berichtgeving van sneeuw en ijs in Nederland daar konden wij helemaal niet inkomen.
Ondertussen varen we wel door één van de mooiste zeilgebieden ter wereld. Iedere dag laten we weer in een andere baai ons anker vallen en vaart de sloep naar het volgende witte strand om de gasten te laten genieten van het heerlijke klimaat. We zetten koers naar de Britse Maagden Eilanden tot we met oudjaar tussen de grootste jachten voor Sint Barts ons vuurwerk kunnen afsteken om het nieuwe jaar in te luiden.

Nu zit ik op het vliegveld van Curaçao met allemaal Nederlandse vakantiegangers te wachten op mijn vlucht terug naar mijn lievelingsstad.

Tot snel!
Dikke kus

  • 02 Februari 2011 - 12:15

    Petra:

    Hé Ilse,

    Heerlijk om weer je zomerse verhalen te lezen. Vroeg me al af wanneer je weer naar het koude Amsterdam zou komen, maar lees dus net dat je NU in het vliegtuig zit. Fijn, want dan kan ik live de verhalen bij de mooie foto's horen. Tot snel!
    xPetra

  • 09 Februari 2011 - 18:20

    Annette Van Der Poel:

    Hoi Ilse

    Leuk om jouw verhaal te lezen, als ik het goed begrijp moet jij al bijna weer aan de boord.
    Goede reis straks, grote zus van Fleur.

    Groetjes Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 29454

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: