Hoogtevrees en zeeziekte, wat is dat? - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Hoogtevrees en zeeziekte, wat is dat? - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Hoogtevrees en zeeziekte, wat is dat?

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Juli 2010 | Portugal, Porto

Even een update voordat ik weer naar Nederland kom.
De laatste avond Ibiza flink goed gevierd bij weer een andere club (Privilige) Op 9 juli vertrokken we richting Lissabon. 5 dagen continue op zee, zonder gasten. Voor ons als bartenders behoorlijk saai omdat we dan vooral veel kunnen schoonmaken. Dus besloot ik om mee te gaan doen in een wacht. Mocht ik 's nachts mee de zeilen hijsen, aan het roer staan en op de bak op de uitkijk staan. Heel erg leuk! Tijdens mijn eerste nachtwacht hadden we lichtgevende algen om ons heen, dat was al een prachtig gezicht waarvan ik dacht dat het niet mysterieuzer zou kunnen worden. Totdat er twee dolfijnen voor ons uit kwamen zwemmen! Die prachtige beesten door die lichtgevende algen was echt spectaculair.
De volgende dag ben ik de mizzen mast ingeklommen helemaal tot de top! Wat nou hoogtevrees? Zag ik vanaf een van de ra's een schildpad zwemmen, wow!
De 11e zijn we eventjes voor anker gegaan bij Gibraltar om daar met de antenne voetbal te kunnen kijken... Konden we daarna weer fijn door varen. Tot dusver hadden we erg rustig weer, bijna geen wind en golven. Na Gibraltar kwam daar verandering in...Toen was ik erg blij met mijn stormplankje bij mijn bed. We gingen enorm schuin. Tegen mijn verwachting in geen last gehad van zeeziekte! Heel erg fijn!
We voeren om 7 uur 's ochtends met de opkomende zon Lissabon binnen. Hier lagen we vlakbij het centrum aan de wal. Die avond een feest voor 200 gasten aan boord. Lekker om weer even op die manier te werken. De dag erna een dagtocht en 's avonds met Ana Lara, Isabel en hun vader het centrum van Lissabon bezocht. Het was heel erg prettig en een rare gewaarwording om weer iemand van thuis tegen te komen. Ik heb aan boord zo een andere, extra wereld. Heerlijk gegeten bij een prachtig restaurant.
De dag erna naar Leixoes de haven van Porto. Daar doen wij met de boot 40 uur over, als je dat met de auto zou doen kost het je 3 uur, even als vergelijking.
In Porto namen een aantal mensen definitief afscheid met een bijbehorend feestje ;) Wij hebben met alle dames aan boord een mooie act gedaan.
De dag erna nog een dagtocht voor gasten gedaan. Die gingen bij de eerste golfjes al over hun nek, dus het was niet zo heel gezellig.
De volgende dag ging mijn verlof in. Pamela en Vincent stonden aan de wal te wachten om mij op te halen. Zij hebben natuurlijk ook even een goede rondleiding gekregen. Met collega's Leonie, Bart en Remi nog een dag in Porto doorgebracht.
Morgen terug naar Nederland! Ook daar heb ik weer veel zin in. Fijn om jullie straks weer even te zien.
17 augustus stap ik in IJmuiden weer op. Dan zal ik jullie weer op de hoogte houden.
Dikke kus ilse

  • 22 Juli 2010 - 12:12

    Floor:

    wat een verhalen, weer heerlijk om te lezen. Moet meteen denken aan onze zeevis ervaring, je bent en blijft een echte bikkel.
    Ibiza, ook dat weer meegemaakt, zo kom je nog eens ergens. Zeker niet de minste plekken.
    Spreek je snel als je weer in NL bent.

    x Floor

  • 22 Juli 2010 - 14:59

    Suzanne:

    echt supervet Ilse!

  • 22 Juli 2010 - 16:07

    Papa:

    zie je morgen op the airport ben nu tot 20.00uur nl thuis voor skype kus

  • 15 Augustus 2010 - 17:39

    Frank Van Schie:

    Dag Ilse,
    elkaar een tijdje niet gezien,gesproken dus geen weet van je plannen. Maar uitstekend en goed dat je dit ervaart. Dit neemt men je niet meer af.Leuk om deze verhaaltjes te lezen.

  • 27 Augustus 2010 - 12:02

    Astrid:

    Hoi Ilse, ik was nog even in IJmuiden maandag bij je boot, maar jammer genoeg je zelf niet gezien. Toch leuk om even je boot en een paar collega's van je te zien. Nog een hele goeie reis verder!
    Liefs, Astrid

  • 20 September 2010 - 19:05

    Freda Dröes:

    Dag Ilse,
    Rob had een geweldige reis met je op de boot, hoorde ik van hem. Via hem hoor ik alles, maar is dit je laatste verslag op papier. Volgens mij ben je of was je net weer in Amsterdam. Groetjes Freda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 29468

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: