Op weg naar de warmte - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu Op weg naar de warmte - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Ilse van Paasschen - WaarBenJij.nu

Op weg naar de warmte

Door: Ilse van Paasschen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 December 2010 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Lieve iedereen,
Vandaag ben ik alweer een maand aan boord! De tijd vliegt en toch heb ik weer een heleboel dingen meegemaakt.
1 november op een gure maandagavond brachten Rob en Lesja mij naar Rotterdam om daar naast de Erasmusbrug de Stad Amsterdam te zien liggen. We vertrokken meteen de volgende dag richting Brest. De hele tocht alleen maar wind tegen dus continue op de motor… Voor de gasten niet leuk en voor ons eigenlijk ook niet. De longroom stonk naar de machinekamer en als het dan ook allemaal behoorlijk beweegt op je eerste reis na een tijdje aan land dan word je zeeziek... Niet erg kon prima doorwerken.
Op mijn verjaardag kwamen we aan in Brest, super leuk om allemaal berichtjes te krijgen, kreeg zelfs een aantal kaarten aan boord! Er is ik weet niet hoe vaak voor mij gezongen en op mij geproost. ’s Avonds met een hele club van de crew de stad in gegaan en in een enorm foute discotheek beland.
Het weer sloeg om en er kwam een giga storm onze kant op. Hierdoor moesten we twee dagen langer in Brest blijven dan gepland. Beetje jammer want we waren eigenlijk na een dag al uitgekeken op dit grauwe havenstadje. En zeker met het vooruitzicht dat we hierdoor minder lang in Lissabon konden zijn.
Weer vijf dagen op zee door een heftige golf van Biskaje is het fantastisch om een paar uurtjes door Lissabon te kunnen struinen. Ik had vijf uurtjes vrij en kon daardoor heerlijk overdag de toerist uit hangen.
Weer nieuwe gasten aan boord zodat we de volgende ochtend konden vertrekken richting de Canarische eilanden. Heerlijk alle zeilen kunnen zetten veel meegedaan met de wachten en mooie sterren kunnen bekijken. Toen Tenerife inzicht kwam zat ik in de voormast en was ik de zeilen aan het stowen en vanuit de mast kun je de zee natuurlijk goed bekijken en alle dolfijnen die om ons heen zwommen kunnen bewonderen. En op eens waren daar ook walvissen! Echt geweldig!
We hebben nu twee natuurreizen achter de rug waarbij we telkens tussen Tenerife, La Palma en La Gomera heen en weer voeren, Op alle eilanden gingen we met de gasten toertjes doen. Met de bus naar een natuurgebied, wandelen lunchen en weer terug naar het schip. Op deze manier kon ik de eilanden dus ook goed bekijken. Prachtige vulkanen, bossen, uitzichten heel bijzonder.
De sfeer aan boord is weer heel erg goed. We hebben veel lol met elkaar. Morgen is een grote crewwissel zodat er weer veel nieuwe energie aan boord is om aan de oversteek te beginnen. Vanaf zondag zijn we 18 dagen fulltime aan het varen op weg naar het Caribische gebied. Achttien dagen alleen maar zee en elke dag een graadje warmer. En dat terwijl ik nu al twee weken in mijn korte broek aan het werk ben!
Het is erg raar om wel veel van thuis te missen, zo horen wij hier dat het enorm aan het sneeuwen is bij jullie dat de wegen weer allemaal vast staan…Heel vervelend. En ik mis natuurlijk de nodige verjaardagen. En de geboorte van Isa Day de kersverse dochter van Sanne en Staphan.
Op deze manier wil ik jullie allemaal alvast een heerlijke kerst en een extreem goed nieuwjaar wensen. Wij komen net voor kerst aan op Sint Maarten en krijgen dan waarschijnlijk de drukste twee weken van het hele jaar. 2 januari ben ik vrij en dan ga ik heerlijk vakantie vieren op Saba, Sint Maarten en Curacao tegen die tijd zal ik wel weer wat van me laten horen!
Dikke kus

  • 03 December 2010 - 18:54

    Lesja:

    fijn om weer wat van je te horen....
    En ik zeg 1 ding: geniet van die korte broek....geniet....hier hebben wij allemaal drie truien aan en dan nog is het koud. enjoy the sea straks...lekker varen, dolfijnen spotten en op t dek bruin worden tussen de werkzaamheden door! dikke kus!

  • 03 December 2010 - 20:03

    Astrid O.:

    Hoi lieve Ilse, toevallig vanmorgen van Rob gehoord waar je nu zit, maar toch nog leuker om het van je zelf te horen. Behalve bij Brest is het natuurlijk weer een fantastisch verhaal om jaloers van te worden. Lesja heeft gelijk we lopen hier te bevriezen, ik kom helemaal niet meer buiten. En nu ga je steeds mooier weer tegemoet! Ook een heerlijk vooruitzicht. Ilse, heel goeie reis en veel plezier bij het harde werken. xxx Astrid

  • 05 December 2010 - 21:32

    Sanne Evers:

    Woh Ilse, wat klink het super, wat een avonturen! En die warmte heerlijk! Ik zit er nu ook heerlijk warmpjes bij, met Isa op m'n schoot, maar dan wel bij de verwarming:-) En ook wij maken dagelijks nieuwe avonturen mee, maar dan als verse papa en mama. Het is echt super om mama van Isa te zijn:-)
    Denk vaak aan je en hoop dat het zo leuk blijft of nog leuker wordt. Dikke kus Sanne en Isa

  • 06 December 2010 - 16:46

    Karla:

    Hey Ilse, veel plezier in het canarisch gebied. Het is hier alleen maar koud brrr....

    Wel leuk om zo je verhalen bij te houden. heel veel plezier.

    kus

  • 06 December 2010 - 19:59

    Steef:

    Oh liefje, wat klinkt het allemaal fantastisch!
    Dikke kus Steef

  • 08 December 2010 - 21:43

    Liesbeth:

    Wat een heerlijk verhaal! Geniet er van!
    In het nieuwe jaar gaan we proosten!

    x


  • 14 December 2010 - 09:47

    Petra:

    vandaag pas je verslag toevallig gekregen, wilde je een email sturen maar dit is ook goed.Had al het meeste telefonies vernomen,toch leuk het allemaal nog even te lezen.Hier is weer een grootschalig kindermisbruik aan het licht gekomen op twee kinderdagverblijven in Amsterdam west en in de pijp.Door een 29jarige medeweker,invalkracht.Misschien valt het allemaal nog mee.De anne Frankschool was in het nieuws omdat Luuk Smarius het kinderdictee gwonnen heeft. Verder is het kwakkelig weer met soms vorst.Ik hoop dat jullie een goede overtocht hebben met een goede windetc.Tot horens en een dikke kus vanmij!

  • 21 December 2010 - 13:54

    Freda Dröes:

    Dag ilse,
    Leuk om al je belevenissen te lezen en hele goede feestdagen en en gelukkig 2011 in goede gezondheid. Freda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 29436

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 18 Februari 2013

Azië en Oceanië

06 September 2006 - 28 Februari 2007

Suriname

24 Juni 2010 - 30 November -0001

Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: